Miss Nöje

Varför ter sig senaste veckan plusgrader så mycket kallare än vinterns alla minus ihop? Idag kan folket på SMHI alltid skylla på blåsten, men i förrgår var det vindstilla och 4 plus. Kallt så in i vassen och inte frambringade det vädret heller några större vårkänslor. Ändå slog jag till och köpte en vårjacka.

 

För tillfället håller mina hovleverantörer på att övertrumfa varandra med rabattkuponger. Lindex mejlar sina och det gör att man kan skriva ut dem så många gånger man önskar. Idag önskade jag en 30 %-kupong och på så sätt kom jag över en jacka för ungefär samma summa som en finare vindunk brukar kosta. 

Det är alltid bra att räkna om saker i hårdvaluta. Då känns summan mer påtaglig och en jacka är mer bestående än en än vin, så kostnaden är egentligen en skitsumma. 

För övrigt har känt mig låg hela dagen idag. Numera ska vi jobba i projektform, precis som alla andra team av betydelse. Jag känner att det tar emot. Det betyder att vi ska skriva ner självklarheter och numrera allting i punkter, som 2.1, 2.11, 2.12. Sen kommer självklarhet 2.2 och 2.21 på tur. Har man tur kommer 4.1 direkt efter 3.1. För tillfället är det en liten tillförordnad projektledare, som sköter den biten.

Jag ska göra större delen av själva projektjobbet, men min roll är att vara den s k bemanningen. Allting som börjar med "projekt" är det andra som har hand om. En ytterligare detalj i det hela är att den person som sitter inne med kunskap och information inte haft tid och dessutom varit sjuk.

Något som gör att det hela känns ännu motigare är att mitt delprojekt är en döende del av den nya verksamheten, som vi fick på köpet för att komma över den bit som kan bli lönsam i framtiden.

 

Och jag som tyckte att jag inte var bitter och missnöjd igår. Det är kanske dags att skriva en bok?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0