Rapport från ett tangentbord

För första gången på femtielva år har jag planerat julisemester. Förra året kinkade jag mig igenom sommaren och gnällde över min sena semester. I år var det jag som skulle vara först ute med semesterönskemål.

Nu ville kollegan givetvis också ha semester två av mina veckor, men avgående chef beviljade oss båda ledigt samtidigt. Vi går ju inte under jorden, sen finns det telefon och han gett sitt bifall kommer att ha gått i pension till sommaren.

När vi ändå hade el Jefe på tu man hand ställde jag frågan vem som skulle ta hand om löne-/utvecklingssamtal det här året. Han själv eller nye chefen. De skulle dela på uppgiften. Den gamle skulle ta lönerna och den nye tar sig an framtiden. Inte ett helt ologiskt beslut, tycker jag.

Sen har jag grunnat en del över den nya killen, som vi ärvt från uppköpta verksamheten. Jag fattar egentligen inte vad han ska göra på vår grupp. Han är ingen systemare eller programmerare och som jag ser det har vi, under normala omständigheter, inte tillräckligt med arbetsuppgifter för fyra heltidare.

Visst, vi har säkert nytta av honom under övergångsperioden eftersom han vet hur verksamheten funkar i dagsläget. Men sen? 

Och nu över till något helt annat ?.


Kommentarer
Postat av: Lukasemine

Your site and you will reach the big successes, thank, it was interesting.

2009-08-27 @ 10:15:01
URL: http://lukasemine.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0