Taraah!

image158

Äntligen blev mitt nya överkast klart. Jag var så lyxig att jag lämnade bort hela härligheten till en sömmerska. Förra överkastet brottades jag med på vardagsrumsgolvet, köksbordet är alldeles för litet för att härbärgerar så mycket tyg. Ännu vackrare kommer det att bli när väggarna blir ommålade.

Dagens misstag var ingivelsen att handla målarfärg. Fredagar är ingen bra dag för shopping, speciellt inte en lönefredag och om vi vanligtvis har svårt att enas om inredningsdetaljer, så hjälper inte trötthet upp kompromissviljan.

M vill ha vita väggar, jag vill ha ljusbeige med argumentet att målar man väggarna i vitt, så kräver taket ommålning. Det är trots allt några år sen senast och det syns. Nej, då! Det behöver man inte alls göra, tyckte motparten.

Eftersom jag är långsint kunde jag erinra mig historien om hur ett toalettutrymme skulle få en uppfräschning. Rosa väggar, var vi eniga om. Men när M påbörjar ett jobb, grips han gärna av uppgiften, så allt på toan målades rosa, t o m rostfria pappershållare och handdukskrokarna.

- Det där blev inte snyggt, sa jag. Går det inte att ta bort färgen?

M löste det hela med att byta lampa i armaturen. Med 25 W såg man inte hur ful färgen var på det rostfria. Särskilt händig är han inte alltid, men praktisk.


Kommentarer
Postat av: Inga M

Ha ha det var en radikal lösning, Ms i den rosa toaletten! Fantastisk tanke att måla även det rostfria; kreativt!

Här har vi vita väggar och Du har alldeles rätt, det kräver alltid ommålning av väggar och tak samtidigt. Det är ju en nackdel.

Vi kör med enklaste tänkbara väggar; glasfiberväv under och rollat matt ovanpå. Fördelen med det är att man kan måla över eventuella märken lättvindigt utan att måla om allt.

Din bloggadress har plötsligt försvunnit från min länklista. Jag har inte tagit bort den och jag ska lägga tillbaka den igen. Ville bara säga det så Du inte kollat och trott att jag har sagt upp bekantskapen :-)

2007-03-24 @ 06:33:31
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Nu har vis som vanligt pratat förbi varandra, M och jag. När han säger vitt, så menar han inte kritvitt utan bruten vit färg. Vi kanske kommer överens endera dan.

2007-03-25 @ 19:53:53
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0