Vad omger jag mig med för människor, egentligen?

Mina nya skor har lite högre klackar än jag är van vid och trots att jag är kort har jag aldrig lärt mig snitsen att gå sådär elegant. När jag ändå var hemma idag, tänkte jag hålla kurs med mig själv. M kom hem från jobbet och stirrade stort när jag stolpade runt.

- Snyggt? undrade jag.
- Jag vet inte det. Du ser mera ut som Sally, när hon provgick skor på stan.
Jag vet inte om jag ska skrinlägga hela projektet och utnyttja öppet köp.

Sen har vi några som tackar för lånet av bil och ger oss en italiensk afton. En kasse med prosciutto, ostar, salami och vin. Trevligt initiativ, men just som jag lagt fram allt på en bricka och hällt upp varsitt glas vin så ringer det på porttelefonen.

- Ett element har sprungit läck i porten. Hela golvet är vattentäckt, säger en röst som jag inte känner igen.
M måste göra en utryckning. Precis minuterarna innan hade Svärsonen hämtat Stella. Jag tyckte att det var konstigt att han inte ringt.

Efter några minuter ringer M och säger att han blivit kidnappad och förts till puben av två arbetskamrater. Han kommer att bli släppt mot lösen. Minst en öl.

Ciao, säger jag bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0