Gång på gång

Ich bin ein Berliner. Var det inte så Kennedy sa? Nu säger jag det också; Ich bin auch ein Berliner. Jag går i samma takt, som en berlinare. Svd har en liten blänkare om ett för mig tidigare okänt forskningsområde, trots att jag ägnar åtminstone halvannan timme om dagen åt gång.

 

Stockholmaren i allmänhet skulle behöva 51 minuter för att ta sig mellan Zinken och Globen. Jag fixar den sträckan på 45. Lika rask i benen som värsta tysken!

 

Men har man verkligen gått vetenskapligt tillväga? Madrid i toppen? Vad har hänt med mañanamentaliteten?


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Och irländarna??? Obegripligt. Måste ha legat busshållplatser nära mätstället.

2007-05-04 @ 19:00:16
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Och var i Kina finns det en mätplats, där folk kan gå fritt i sin egen takt?

2007-05-05 @ 09:57:23
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0