Ingen avbön

Tidningarna reagerar långsamt. Det var flera dagar sedan Linda Skugge meddelade om bloggnedläggning. Men nu när ämnet är hett erkänner jag utan omsvep på direkten

  1. Jag har kommenterat på Linda Skugges blogg
  2. Inte heller Alex Schulman har jag lämnat ifred.
Men jag är i grunden en snäll och korrekt människa, som bara vill lägga saker och ting till rätta. När Skugge var ute och cyklade om texten till Luciasången var jag bara tvungen att säga ifrån. Hon tyckte att hennes barn fick lära sig fel text. Hon visste minsann hur valserna gick. Då fick hon länken till artikeln där Språknämnden vek ut sig i ämnet. Varken mer eller mindre. 


Inte nog med att hon skriver illa, hon borde väl kosta på sig att googla på saken innan hon ger sig ut i hetluften. Jag kräver mer av en journalist än av en bloggare i största allmänhet.

 

Alex Schulman hade ett inlägg på sin Stureplansblogg där han dissade Tjuvlyssnat, för att de knyckt idén från USA. Det kan ha varit när de gav ut sin bok. Men Tjuvlyssnat har aldrig stuckit under stol med att de sysslar med stöld. Hela inlägget luktade dessutom avundsjuka lång väg. Sånt kan inte jag låta passera.

 

Borde inte journalister vara härdade? Varför tar man åt sig påhopp från rena korkskallar? Människor som helt tydligt saknar omdöme? Är det bara gulle-dig man väntar sig? Vill man vara på toppen så får man tåla lite blåst.


Kommentarer
Postat av: Jon Olsson

Jag tror problemet är Linda Sugges ego, desperat behov av uppmärksamhet. Var det inte detta hade hon dragit ned trosorna på E4:an och låtit sig bli fotograferad. Detsamma gäller Jan Guilliou, som ju inte är något annat än en uppsvullen kommunist. Att han vill begränsa yttrandefriheten för alla andra men inte för sig själv, det var väntat.

MVH

2007-05-08 @ 21:37:06
URL: http://skuncke.blogspot.com
Postat av: Anonym

linda skugge verkar knepig - i det stora hela, journalister har vanligtvis väldigt ömma tår, när dom varit taskiga, och man brukar säga typ - jag vet var du bor, blir dom alldeles till sig.
samma med paparazzis, dom kan tracka folk in i döden, men om nån kändis bara harklar sig lite lite eller knuffas och kramas lite, då blir det polisanmälan direkt, då får dom allt stöd samhället kan erbjuda, märkligt va,
jag skulle hyra några juggar, om jag var kändis, för att freda mig mot media och paparazzis - helt enkelt för att bli lämnad i fred (om jag ville det)- tror jag!
- så snäll och fin människa är jag

2007-05-08 @ 22:12:11
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Nu vill jag bara säga att kommunister är också människor. Jag har varit det själv, kommunist alltså. Men pompös är han allt, Jan, med ett ego som bräcker de flestas.

2007-05-08 @ 23:06:57
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Inga M

Eftersom jag älskar att hata Jan G. så kan jag bara instämma med Jon. Fast speciellt kommunistisk uppfattar jag honom inte förstås numera.
Linda S läste jag med rysningar förr, när hon kändes som åldersadekvat tonåring. Men hon kör ju samma tugg i all evighet och det blir bara tröttsamt i längden. Ingen kan orka gilla hennes vildsinta råskäll hur länge som helst. Någon påstod att hon helt enkelt har dåliga läsarsiffror och det är därför hon slutar. Låter i mina öron logiskt.

2007-05-09 @ 06:06:06
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: En liten tant

Jag vill framföra mitt djupt kända tack för ditt bidrag till stängningen!
Schulman kan du gärna fortsätta hacka på nu när Aftonbladet haft den dåliga smaken att anställa honom.

2007-05-12 @ 00:18:08
URL: http://tant.webblogg.se
Postat av: Mikkellotta

This is a very interesting website, I have added it in my favourites. Keep up the good work.

2009-05-20 @ 10:12:30
URL: http://mikkellotta.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0