Noch ein mal

Äntligen några som fattat galoppen. Den människa som sköter städning hemma hos privatpersoner behandlas inte bättre än den skit han städar undan. Jag wallraffade i branschen i över 15 år så jag vet vad jag talar om. Visserligen var det ett tag sedan, men det verkar se likadant ut fortfarande.

 

Värst var kvinnor och barn. Såsiga underbrallor på sovrumsgolvet och hårbollar i handfatet tillhörde vardagen. Barnen i familjerna lärde sig också snabbt vad som gällde och kunde ställa till lite extra kaos för att visa vem som hade makt över vem.

 

Det som också retade gallfeber på mig, var att kunderna inte hade problem med att få ihop "livspusslet", snarare tvärtom. Damerna hade inte något jobb utan var ute och shoppade, lunchade med väninnor eller så läste de religionshistoria för att få tiden att gå.

 

Om städerskan hamnar på nästnäst sista plats i listan över yrken rangordnade efter status, var kommer den som fixar jobbet hemma hos folk?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0