Siffersinne

Hjärtats nyckel heter sång eller Sången ädla känslor föder. Inte hos mig. Jag tror inte någon kultur eller grupp skulle mena att avundsjuka är ett uttryck för storsinthet. Men man vet aldrig, nu när det finns somliga tycker att girighet är ett sundhetstecken.

 

Jag blir så grymt avundsjuk på folk som bara greppar en gitarr, harklar sig lite lätt och stämmer upp i sång och låter fingrarna dansa över strängarna, så att ljuv musik uppstår. Det verkar som händerna inte styrs av tankekraft utan rör sig helt av sig själva.

 

Inte nog med att jag är kass på sång, jag har aldrig fått händerna att jobba utan att jag med ren tankekraft bestämt steg för steg hur de ska göra. Aldrig någonsin för att frambringa musik.

 

Bara när jag gör något så okreativt som att registrera siffror, känns det som jag kommer i närheten. Då behöver jag inte tänka, jag bara ser siffrorna med ögonen och så rinner det ut i fingrarna och kan fylla det ena excelarket efter det andra.

 

Nu är det dags att ta sig an nästa ark! Siffersinne är att föredra framför andra sinnen, som vansinne och ursinne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0