Under utredning

kvittoFör en gång skull hade jag möjlighet att hamna i händelsernas centrum. Upplopp på Söder och inte nog med det, utanför min port. Men det är något i rapporteringen som inte stämmer.


På hemväg kl 19:30 pep jag in på Konsum vid Zinken och köpte ett dussin ägg (exhibit 1).

Uppradade snyggt och prydligt  på gatan utanför min port stod 5 polispiketer fullsmockade med poliser i limegröna västar. De, poliserna alltså, satt och såg ut att prata med varandra under avspända former.
 

Va, tänkte jag? Har man insatsövningar under kvalificerad övertid? Sitter och står 40 man och slösar bort allmänna medel utan större eftertanke? Sen gick jag hem och ventilerade den rundhänta inställningen med maken.

 

Aftonbladet säger att larmet kom 19:47. Men har polisen blivit synsk, redan 19:35 var man på plats. Som sagt, vi märkte inget av själva bråket, men så har vi treglasfönster mot gatan för att hålla trafikbullret borta.


Kommentarer
Postat av: Majsan

Antingen är polisen synsk eller så är dte någon som ljuger....=)

2007-05-02 @ 10:43:56
URL: http://loppansdittochdatt.blogg.se/
Postat av: Diversifierad

Det är väl inte så konstigt att dom är där i förtid? Aktionen var säkerligen känd, och med tidigare Reclaim-aktioner i minnet så är det klart att ett gäng poliser kommenderas dit för att snabbt kunna sättas in om/när det blir bus.

2007-05-02 @ 17:04:24
URL: http://diversifierad.blogspot.com
Postat av: frktjatlund

Jo visst, jag misstänker att ordningsmakten har någon form av koll på den typen av grupper. Det borde ingå i uppdraget.

2007-05-02 @ 20:22:51
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Polis på plats

Synsk nej, tips, underrättelse och span...ja! Självklart visste vi att de var på G dit.

2007-05-02 @ 21:09:42
Postat av: herrH

Gullig komentar av scouten som var på plats...alltid redo!

2007-05-03 @ 15:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0