Ignoscere divinum

Jag trodde i min enfald att det var viktigt för en kristdemokrat med kristna värderingar. Sa inte Jesus till lärjungarna att de skulle förlåta sin medmänniska inte bara sju gånger, utan 77 gånger dvs i all oändlighet. Men så mycket kristen är inte Göran Hägglund.


Är all rehabilitering av brottslingar egentligen meningslös? Det verkar vara så man resonerar, trots att just mördare sällan är återfallsförbrytare. Och ska Exit lägga ner verksamheten? Det går tydligen inte att starta från noll igen om man hamnat snett.


Valet mellan en engagerad läkare, som varit dömd för mord eller en engagerad läkare, som inte dömts blir svårt för min del. Att välja läkare är inte detsamma som äktenskapspartner. Men jag kanske skulle kräva en närvarande sjuksköterska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0