Scener jag vill se

Släng in Anders Milton på ett Wallraffuppdrag som patient på en Vårdcentral eller en belastad akutmottagning. Det skulle kanske ta bort hans illusioner om den vanliga läkarrollen. Och hur mycket personligt engagemang som läggs ner på patientterapi.


Den mannen låter extremt pompös i dn:s debattartikel och har samma uppfattning om läkares status som min döda moder. För henne existerade det inte ett fiiinare yrke.


Sen drar han paralleller till brottsliga domare och poliser. Det som är upprörande i deras fall är att brotten begåtts medan de varit yrkesverksamma. Den andra jämförelsen med dömda personer som inte får arbeta med barn håller inte heller. Mord kan knappast räknas som en sexuell läggning.


Och om det råder konsensus läkare emellan om att inte delta vid avrättningar och annat betyder det att Hollywood ljuger? Visa mig en amerikansk film där man verkställer en dödsdom och där läkarkåren lyser med sin frånvaro.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Precis min tanke när jag läste artikeln, om jag går till läkaren för att behandla någon åkomma så bryr jag mig framför allt om att han är kompetent att ställa diagnos och behandla min sjukdom. Jag vill inte ha någon personlig relation med min läkare.

2007-11-21 @ 22:18:14
Postat av: frktjatlund

Det handlar inte om att ingå äktenskap eller skaffa barn med människan. Då skulle jag vara betydligt mer nogräknad.

2007-11-22 @ 00:11:04
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Evaloune

just started reborning and just hooked on as much info as poss; thank you

2010-09-20 @ 11:43:47
URL: http://evaloune.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0