Brussels by night

"Det var en varm och fuktigt kvall. Froken Tjatlund hade agnat hela dagen att ta sig till ett nastan odelagt Bryssel. Stan var tom pa bilar och folk cyklade runt pa de tomma gatorna. Har tog man den bilfria dagen pa allvar och taxichaufforen korde genom de skumma kvarteren for att ta sig till centrum."

Jag gjorde mig omaket att ta med mig den egna laptopen i tron att hotellet hade wlan. Nix pix, modem fanns men jag saknar kablar. Sa nu far ni utharda amerikanskt tangentbord.

Mitt resesallskap, tillika min chef, har gjort lumpen och lider annu av det. Han somnar sa fort han sitter nagorlunda bekvamt. "Man vet ju aldrig nar nasta tillfalle infinner sig".  Det verkar som han fortfarande tror att han gor lumpen. Forutom att han sov hela flygresan, sa byltar han pa sig klader. "Jag har aldrig frusit sa mycket som nar jag gjorde lumpen. Jag hamtar jackan. Bast att ta det sakra fore det osakra." Det ar over 20° just nu, men man vet ju aldrig.
 
Scen nummer 2 fran bilkupen eller Sagan om en pa mitt jobb
- Vet du vad en pa mitt jobb gor? Han petar sig i orat och sen luktar pa fingret.
- Var glad att han inte slickar pa det.
- En tekniker pa mitt jobb fiser hela tiden. Han bryr sig inte ens om det finns kunder i narheten.
- Sager han inte: Ursakta mig?
- Nej, det skiter han i. Men han gar internt under namnet Lille Prutt.
- En pa mitt jobb sager inte "Hej"  nar han morsar pa folk. Han sager "Tjoho!".
- Morfar, har du ingen pa ditt jobb som gor nagot konstigt?

Morfar fick problem med prioriteringen. Vem beter sig normalt i en byggfutt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0