Utan kaffe stannar Sverige

Ledningsgruppen har varit på seminarium och lärt sig ett och annat, som till exempel ett nytt TLA. Den här gången var NMI på tapeten och det står för nöjd-medarbetar-index.


Mitt personliga NMI ligger ganska högt, men det finns några småsaker som jag stör mig på.


Man måste använda passerkort för att komma in på jobbet. Det är inte störande. Däremot irriterar det mig att när jag kommer före kl 8:00 måste jag dessutom slå en kod för att öppna dörren. Skitjobbigt!


Kaffet är asäckligt på vårt våningsplan! Kaffeansvarig vidtar åtgärder och byter ut killen som servar maskinen.


Fikautrymmet ligger alldeles för nära mitt rum. Lina och Sandra ska ut ikväll, Birgit ska ha svärföräldrarna på middag, Christer kom sent för att pendeln var inställd, Inger rök ihop med sin sambo och Merja ska ha barnen kommande vecka. Bara så att ni vet!


Så önskade åtgärder är

  • Ändra tidpunkten för kodkravet. Den åtgärden är helt gratis, dessutom.
  • Byt kaffemaskin till en riktig espressobryggare.
  • Bygg in fikautrymmet. Jag orkar inte höra på allt pladder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0