Jobbet ger - jobbet tar m m

Den senaste månaden har pengarna verkligen haft vingar. Som tur fick jag årets bonus med marslönen. Men igår blev jag inkallad till löneassistenten; hon hade gjort något fel med februarilönen. Ett fel är väl inte så mycket att bråka om, tyckte jag. Och innan jag visste ordet av var jag återbetalningsskyldig till 12.000 spänn, netto = 5.850.


Samma summa brände vi ikväll på Ikea. Arbetsrummet ska göras om så att barnbarnen kan sova här när det behövs. Och det lär behövas. Svärdottern ska sommarjobba på häktet och schemat har arbetsdagar från 7 till 18. Då kan barnen sussa gott i sängen Odda med utdragbar undersäng. Hoppas vi. Prylarna kommer imorgon.


Svärdottern berättade att hennes lillasyster fick henne att känna sig gammal. Senast var det när Lillasyster hade pratat med en kompis i mobilen och Svärdottern frågar

- Så ni ska leka på fredag?

- Leka! Du är inte klok. Vi leker inte. Vi hänger.


Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Vilken tur att ni finns för 3:ans familj. Så fint det kommer att bli för Noa och My. Odda känner jag till i en äldre version en kanonsäng och mycket praktisk. Tar lite plats under dan.
Men alltså.. Sicket elände gäller inte "gjort är gjort" vad gäller lönen. *Shit* säger jag.
Här händer spännade saker imorrn klockan 12.
Barnbarnens (tvillingrabbarna på precis fyllda 7) far ska komma hit på besök för första gången.
Tilläggas bör att han har aldrig någonsin sett dem, aldrig gett en present inte ens ett vykort eller ett ynka lite telefonsamtal..
Sent vaknar en del.
Kram till dig bästa frktj.

2008-04-24 @ 21:30:47
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Fia

Jag har lagt in en jättevacker Queen-låt på min blogg som en liten hälsning till er familj. Jag tycker att texten går rakt in i hjärtat och passar så bra när en alldeles för ung människa har dött.

2008-04-25 @ 21:58:27
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: frktjatlund

solskuggan; Då var det sannerligen på tiden att fadern dyker upp.

fia; tack för hälsningen. Queen har alltid spelats högt hos oss.

2008-04-26 @ 18:18:35
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0