Dagsturer

Otur

Dragkedjan i min ryggsäck gick sönder på hemvägen. Det fick grymma konsekvenser. I säcken hade jag just placerat två flaskor rosévin och pang sa det när flaskorna föll ner på trottoaren bakom min rygg. Där rann vin jag kan rekommendera rätt ner bland dagvattnet och 160 spänn gick åt skogen.


Gubbarna utanför sunkhaket RosenMaria så riktigt deltagande ut.


Nästa otur råkade Maken ut för på moppeturen. Han gick ikull i första högersvängen på väg till Svärdottern. Konsekvens: Mopedeksem på armbåge och knä, plus trasig backspegel. Orsak: Bensinslangen hade släppt och det sprutade bensin över bakhjulet.


Den där förpepprade moppen verkar vara besatt på något sätt. Det är bara problem hela, hela tiden.


Tur

Svärsonens första dag på jobbet och han kunde hembärga min nya kamera. Den är så söt och går ner alldeles utmärkt i min nya handväska. Och ser jag en vacker vy på Sicilien tar jag bara fram underverket och skjuter från höften.


Jag tog cykeln till Svärdottern och vinglade nedför Ringvägen med mat från Thaikiosken. Det var ingen barnlek så dags på kvällen. Jag fick hela tiden parera både de dinglande påsarna och alla tokiga käringar som prompt måste cykla mot trafiken. Men jag lyckades med uppgiften utan att någon av kassarna gick sönder eller att jag skadat en enda galen tant, inklusive mig själv.


Nu har vi en lång lista med schemat för Svärdotterns Ibizaresa. Vem som ska hämta och lämna, var barnen ska sova och telefonnummer till hög och låg.


Kommentarer
Postat av: Fia

Vilken otur med vinet. Hoppas att det inte förstörde någon god middag ikväll.

2008-08-12 @ 22:03:56
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Annela

Synd på så rara ärtor! Man kan bli ledsen för mindre; men man kanske inte ska gråta över tappat vin? Gubbarna visste säkert hur detkänns att stå där snopen och arg. Men tack för tipset.

Schemat verkar mastigt och jag blir trött bara jag läser om det. Lycka till!

2008-08-13 @ 11:03:10
URL: http://www.annelas.blogspot.com
Postat av: frktjatlund

fia; det var ett litet förköp, så jag kan ta igen det.



annela; gråt hjälper inte och jag hoppas att ingen annan får anledning att gråta pga de glasskärvor som blev kvar på marken.

2008-08-13 @ 15:26:51
URL: http://frktjatlund.blogg.se/
Postat av: Arneuna

Excellent site, added to favorites!! Wonderful and informative web site. I have found much useful information.

2009-12-02 @ 08:11:31
URL: http://arneuna.20six.fr
Postat av: Arneuna

Excellent site, added to favorites!! Wonderful and informative web site. I have found much useful information.

2009-12-02 @ 08:22:42
URL: http://arneuna.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0