Puh!

Större delen av gårdagen hade jag assistens på jobbet. My tyckte att kontorsmiljön verkade mer tilltalande än en verkstad och ägnade dagen åt att pyssla på mitt rum. Whiteboarden blev Åke och hans värld med en lång trappa upp till tokiga Ann-Marie och sen befolkade hon tavlan med filmens alla skrämmande människor.  Att rita och måla verkar vara ett bra sätt att bearbeta saker, för henne.

Under gårdagskvällen var det full rulle med alla tre barnbarnen som kutade runt i lägenheten. Jag misstänker att grannens kristallampa riktigt kom i svaj. För många år sedan, när våra barn bodde hemma, var Maken inne i lägenheten under oss för att göra ett jobb och plötsligt hörs världens oväsen från vår lägenhet och grannens taklampan kommer i gungning. Orsak: Ettan och Trean hade börjat bråka i vår lägenhet ovanpå.

Nuvarande grannar, Elaka morsan med sambo och barn, har ännu inte klagat. Och gör de det så kan jag berätta att jag nog hört ett och annat.

Idag var sista lämnadagen. Hämtar gör Svärdotterns storebror och Svärdottern landar på torsdag. Så nu kan vi koppla av och förundras över hur vi förr i världen orkade med tre dygnet runt.




På lördag blir det andra bullar, andra platser och annat väder.  

Kommentarer
Postat av: Gubben

Ja, hur stod man ut?

2008-08-20 @ 11:40:18
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Rutan

När mina var små och jag skulle till Italien fick jag göra ett schema med flera punkter varje dag, alla dagar, för att fadern och mormodern skulle fixa allt med skola, dagis, sovställe osv. Det var annat då.

2008-08-20 @ 13:47:59
Postat av: frktjatlund

gubben; vi blir nog känsligare med åren. Sömnbrist, oljud och annat tär rent mentalt.



rutan; lyckliga du med en fader som läste listor. Mina barns far körde alltid efter eget huvud, så det blev mycket filmjölk till middag. Om det blev någon mat överhuvudtaget.

2008-08-20 @ 15:36:40
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0