Jag har kommit av mig

Helger gör att annat än blogginlägg prioriteras. Människor och mat t ex. Sen finns det alla gånger en matematisk formel för hur det påverkar insatsen i form av disk och annat hushållsarbete. Dessutom drabbades jag av Nemesis och det tog ett par timmar av mitt liv.


I inlägget från 15/12 uttryckte jag mig oförsiktigt om beredskapen på jobbet "det var länge sedan jag behövde göra skäl för pengarna". Det straffade sig kl 10:18 i form av en databaskrasch, som gjorde 30 personer sysslolösa tills jag hade fått liv i den igen.



Nu är vi så välmatade efter allt ätande att det är dags för uppbyggelselitteratur av den här sorten. Inte för att jag tänker avge några nyårslöften. Är det något jag lovat mig själv, så är det att aldrig avge sådana. Möjligen gör jag undantag för ett enda det här året.


Jag ska sluta att riva av sårskorpor!


Bara för att komma ännu mer i stämning, så läser jag Otrohetsdieten av Eva Cassady även om den inte riktigt är i min stil. Speciellt inte översättningen. Alldeles för många meningar har omvänd ordföljd och börjar med ett adverb, typ "Långsamt lät jag ..." eller "Kvickt klär jag på mig ...".

Hungrigt fladdrar blicken vidare mot kylskåpet. Min blick alltså. Kan det möjligen finnas någon gravlax kvar?


Kommentarer
Postat av: Rutan

Aha, är det därför! Jag läser också Otrohetsdieten och hakar upp mig på något som jag inte kunnat sätta fingret på förrän nu.

2008-12-28 @ 14:22:11
URL: http://rutan.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

... och snabbt ilar vi vidare mot nästa bok ...

2008-12-28 @ 16:39:36
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0