Osis

Jag förstår mig inte på folk. Hur lite pengar somliga än har så finns det vissa, fullständigt onödiga saker, som de kan lägga pengar på. Spel och tobak t ex.


Om Jim Ruth tycker att han har råd att satsa ett par tusen på poker, så borde det diskvalificera honom för socialbidrag på direkten. Nu vann han och är bitter för att han inte får någon nytta av vinsten.


Så var Modern också. Hon hade alltid råd med cigarretter, hur lite pengar det än fanns. Och inför varannan torsdag räckte pengarna till en eller flera penninglotter.

- Om jag vinner, så ska ni få ... och jag vet inte allt hon skulle köpa till oss och till sig själv.


Syrran och jag muttrade varje gång

- Vi skulle nöja oss med pengarna som gick till lotterna. Och lovade dyrt och heligt att aldrig själv slänga bort pengar på spel.


Kommentarer
Postat av: Rutan

Visst är det orättvist att man inte ska kunna få bidrag när man har spelat upp de pengar man har för lite så att man måste begära bidrag? Ska man behöva dra ner på fritidsintressena bara för att man inte har råd med dem?



Det är som med studiebidraget till högskolestuderande. De ser inte heller inkomsterna från jobb som inkomster, utan ser till att ligga precis under gränsen för att inte förlora något bidrag. Kommer man över nivån så är det ett trixande med löneutbetalningar till nästa år i stället. Annars tänker man ju att bidrag är till för de behövande, inte att det är en rättighet i alla lägen.



2008-12-08 @ 00:28:36
URL: http://rutan.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Livet är bra orättvist. Här har människan för en gångs skull tur och så kommer soc och knycker hela vinsten.



Undrar hur han kom på den ljusa idén att kontakta pressen?

2008-12-08 @ 15:33:35
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0