Fjäll

Vi har svarta soffor. Det är inte bra. Speciellt inte två veckor efter en solsemester. Jag får dammsuga som besatt och ändå är möblemanget vitprickigt. Hudfjällen dammar högt och lågt. Jag vågar inte tänka sängarnas ekologiska system. Det skulle påverka nattsömnen på direkten. 
image341
Själv tillhör jag Kräftans Vänkrets och blir illröd av solen, så jag har på mig krämen med högsta solskyddsfaktorn och håller mig i möjligaste mån i skuggan. Ändå är jag en van fjällare och den här gången trillar skinnet också sjokvis från Maken. Benen är ingen vacker syn; varken före eller efter.


Hur vi än gnider in oss i vår gamla spanska After Sunlotion så släpper huden greppet om oss. Den enda påtagliga effekten är att vi luktar tobaksplanta. Och det är trots allt inte så illa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0