Stött

Jag börjar se ett mönster. Det är omöjligt att hitta Hanne Kjöllers mer eller mindre puckade åsikter i dn:s nätupplaga. Är det för att hon inte vill bli uthängd och motsagd i cyberrymden? Ni får tro mig och mina vinklade sammanfattningar.

Först var det inte mer än rätt att barn tidigt och personligen får lära sig att livet är orättvist. Framförallt gäller det flickor. För inte ger man rosor till pojkar? Idag har hon synpunkter på ett tv-program om duktiga idrottande barn och ställer frågor om varför man bara visar duktiga pojkar och deras pappor. Var finns alla duktiga flickor och alla engagerade mammor?


Men snälla Hanne! Är det inte lika bra att du och alla andra får veta att det är pojkar och män som gäller inom sporten. Duktiga flickor är bara intressanta i brist på duktiga pojkar. Hur kan det annars uppstå ett intresse för konstiga grenar, som skidskytte?


När jag ändå är inne på innehållet i dagens mångpapper, så skulle man kunna tro att Zaremba driver med läsarna. Om bara hälften är sant av alla anmälda kränkningar på lärarhögskolan, så är det anledning att bli mörkrädd. Över eleverna och deras brist på lämplighet.


Det vore intressant med en dokusåpa där dessa kränkta lärare tog sig an klass 9 B.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0