Tävling!

Nu ska jag ta upp kampen med de där unga modebloggarna. Jag har ju skrivit några rader om kläder, så nu är det dag för tävling. Nej, jag har inga power pumps, nagellack eller presentkort på lut. Men en halv ask Läkerol kan jag avvara. image345


Här kommer kvalificeringsuppgifterna:

  1. Gissa om com hem har fått igång bredbandsmodemet.
  2. Gissa när deras Kundservice stänger.
  3. Gissa om jag var hemma före kl 21.00.
  4. Gissa om jag är förvånad.

Nu var jag lite lurig! Gå inte på finten att vara för snabb med ett nejsvar. Jag var faktiskt hemma klockan 20.05. Men då var jag vrålhungrig och fixade mat, samtidigt som jag halvsåg/helhörde programmet Rent hus på trean. Städning ligger mig varmt om hjärtat.


Man blir ju både mörkrädd och fascinerad över hur folk kan ha det. Och jag är ändå inte helt ovetande. Dels har jag jobbat i städbranschen och sen fixar Maken fel i människors lägenheter och han kan komma med de mest hårresande badrumsskildringarna.


När damerna på trean var klara med sitt program, ja då var det så dags. Närmare bestämt efter 21.00. Så inget bredband idag heller.


Ni som svarade nej, 21.00, ja och nej, har kvalificerat er för delfinal med möjlighet till vinst.


Det känns bra att använda ordet "delfinal". Jag har läst det fel hela tiden när det stått om Melodifestivalen. Mina ögon har först velat få ordet till något om delfiner. En final är en final; den sista avslutande omgången. Allt annat är deltävlingar i mitt huvud.


Vad jag ska utfästa för vinst till den handläggare på com hem, som får igång bredbandet avvaktar jag med. Om det ens blir nödvändigt med någon belöning.


Kommentarer
Postat av: Erik

Tävla med modebloggar, ja lycka till!
Tävlingen må vara... men Comhem är en bredbandsleverantör som ställer till det mellan varven. För tillfället upplever jag själv en bra period (knacka i trä mm). Svårt med supporten mellan varven, ibland blir bara frågetecknen fler... Nu har jag gett min son Comhembredband i Örebro, hoppas de är bättre än här i Stockholm(?). Kanske är det samma support?!
En vän Bosse beskriver sina senaste äventyr på sin blogg
http://bosse67.blogg.se/
Hoppas dina problem är lösta nu, och helgen blir precis som du vill ha den...

2008-03-01 @ 14:28:23
URL: http://erik56.blogg.se
Postat av: Victormerethe

This is a very good site. Thank you.

2009-10-01 @ 08:10:43
URL: http://victormerethe.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0