Vit kvinna

Det är jobbigt att vara nykter, när man inte är van eller gravid. Inte så mycket för mig, som för omgivningen. I min omgivning är det självklart med vin eller öl till maten vid sociala tillfällen. Avstår man är det av yttre omständigheter, typ amning, graviditet eller "Jag ska köra bil tidigt imorgon".


Så under hela lördagskvällen kom det den ena ursäkten efter den andra framförallt från Svägerskan. "Det gör väl inget om vi tar öl/akvavit/vin/whiskey?". Som om vi brydde oss om eller tyckte att de blivit totalt förtappade. Vi brukar inte avstå annars. Varför valde vi annars att göra årets kortaste månad vit?


Nu bestämde jag mig för att vara en vit kvinna under 29 dagar och det tänker jag hålla fast vid, men efter det ska jag inte göra mig socialt omöjlig. Är det middag på lokal eller bjudning av något slag, så blir det vitt. Eller rött. Det beror på maten.


Kommentarer
Postat av: Fia

Det är faktiskt vad många som blir provocerade och frågar efter en förklaring när man tackar nej till alkohol.

2008-02-18 @ 17:48:02
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Ja, visst är det konstigt.

2008-02-19 @ 09:44:32
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0