Wrestling

Com hem är helt borta. Något annat kan inte vara möjligt vad beträffar vårt bredband. Var och varannan kväll brottas jag med deras talsvar. Innan en handläggare behagar svara ska man först slå telefonnummer, sen etta om man redan är kund, efter det kund/personnummer plus #, sen en tvåa (som är alternativ ett) och några tvåor till. Minst 25 knapptryckningar och då får man veta att det är 28 samtal i kön.


I talsvarsslingan meddelar com hem att man gärna vill ha en utvärdering "efter att du fått hjälp. Så dröj kvar efter samtalet och svara på några frågor". Jag har aldrig behövt svara på några frågor. Inte alls konstigt eftersom jag ännu inte fått någon support värd namnet.


Hittills har jag pratat med Rikard, Simon, Anna, Fredrik, Pontus och Gittan. Alla har konsulterat kollegor och ändå blinkar inte rätt dioder på modemet. Gittan gav just besked att bara hennes mejl kom iväg så skulle allt bli frid och fröjd. Kanske inte i kväll, men så fort det bara går. Det tror jag när jag ser det.


Det är M:s arbetsgivare tillika vår fastighetsägare, som står för abonnemanget och det komplicerar saken. De hittar inte vår uppkoppling här på Hornsgatan eftersom fakturaadressen är Kungsgatan.


Nu påstod Gittan att krånglet har sin grund i att abonnemanget är avslutat. Någon människa har pluppat i fel ruta någonstans och så försvann vi ut i kylan.

Så nu känns det bättre, när jag avreagerat mig offentligt. Tröstnappen är 3G-modemet  som min arbetsgivare håller mig med.


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Fick ett brev från comhem häromdagen där de talade om att de åtgärdat felet som jag anmält. Nu undrade de om jag var nöjd med resultatet. Det "hade sökt mig utan resultat". Det har de inte! Jag har i stort sett aldrig min mobil avstängd. De har inte ringt till den, inte till fasta abonnemanget, inte mailat. Har de varit här och ring på dörren????

Ibland ringer de mig, Rikard, Simon, Anna och de andra och undrar om jag inte vill ha telefoni också. Då säger jag att så mycket krångel som det varit med bredbandet så skulle jag aldrig ge mig in på det. Ingen har ännu någonsin sagt emot mig. Simon, tror jag det var, sa tvärtom "jag förstår dig". Hoppas ingen hörde honom för då fick han väl sparken nästa dag.

2008-02-27 @ 00:41:54
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: frktjatlund

annaa; om det inte vore för att arbetsgivaren betalar kalaset hade jag bytt leverantör för länge sen.
(Simon har inte fått sparken vad jag vet. I så fall senaste veckan.)

2008-02-27 @ 08:28:24
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0