Mindre ansträngande

image330

Trots en viss hushållning med läsningen är jag nu inne på de sista skälvande sidorna i den sista medhavda boken. Och för en gång skull är jag riktigt nöjd med alstret. Nästan så jag upplever en viss besvikelse. Det är så mycket lättare att vara negativ och såga andra av någon anledning.


Så nu kan jag stolt meddela att min första bok av Jo Nesbø inte kommer att bli min sista. Jag är riktigt belåten med det norrmannen åstadkommit och är tvungen att medge att Maken hade alldeles rätt i sitt omdöme. Det är nästan att han överträffar islänningen Arnaldur Indriðason.


Makeni sin tur, har helt slut på läsning och har tagit sin tillflykt till en bok från hotellet allmänna hylla av kvarlämnade böcker. Ni vet den där som har lite sönderfallande svenska böcker i form av Sidney Sheldon, tredje delen av Grottbjörnens folk, en udda Kallifatides och annat som folk inte orkat släpa med sig hem.


Nu läser han fjärde delen i en serie om romarriket av en bortglömd författare. Jag får väl ge mig på Kallifatides, när Frälsaren är helt uttömd.


Kommentarer
Postat av: Inga M

Nu när böckerna för läsning är slut så får Du äntligen börja skriva en egen istället på lediga stunder. Jag ser fram emot att få läsa den så småningom.

2008-01-31 @ 06:23:32
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: frktjatlund

- Skriv en själv, då. Du som har så mycket synpunkter på det andra åstadkommer. Så brukar det låta från Maken.

Jag önsakr verkligen att jag hade den målmedvetenheten och energin som behövs. Men jag kanske egentligen bara duger till recensent eller konsult.

2008-01-31 @ 10:23:50
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: MrsH

Lånade "Mig äger ingen" av Åsa Linderborg av en som är på semester. Den var ju bara för bra.
Jämfört med "svinalängorna" som jag också gillade, så tog nog "Mig äger ingen" hem första priset

2008-01-31 @ 15:18:35
Postat av: Inga M

Där ser Du! Både M och jag har fattat att Du borde göra mer av skrivandet. Han menar som jag fast han uttrycker det lite råare, gubbar har sån jargong liksom. Egentligen är de gulliga men de måste linda in det lite småsnäsigt så där för att inte verka mähäiga.

2008-01-31 @ 23:04:05
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: frktjatlund

MrsH; Glad att du gillar den. Men som vi brukar säga: Om man klarar av barndomen redan i första bokan, vad ska man skriva om sen?

Inga; vi får väl se om det blir något.

2008-02-01 @ 02:00:04
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Hermanlotte

I am very excited to see this site. Universal design and accessibility. Congratulations!

2009-08-12 @ 10:24:20
URL: http://hermanlotte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0