Äppelmos

Vem hängde på låset utanför Konsum 9.00 med inköpslista?

  • blåbärssoppa
  • acidophilus
  • toapapper

Inte jag, men Maken. Av Nöden. Trots att han tyckte att det var lite pinsamt att toppa det hela med toarullar. Så där fick kassörskan inspiration till kundfantasier.


Vi har lite olika inställning till hur man hanterar vanliga åkommor. Jag kör med ignoreraterapi. Den går ut på att man inte bryr sig om att gå på symptomen utan låter kroppens immunförsvar få jobba ifred. Så när jag blir dålig i magen är det näringskarens och te som gäller. Och inte en massa duttande med syrad mjölk eller blåbärssoppa. Det skulle verkligen vara att chocka innanmätet.


Och inte hjälpte morgonens inköp det minsta, så jag fick gå till apoteket med en annan lista

  • Immodium
  • Nutrition vätskeersättning

Konsekvensen av det hela är att jag legat på soffan och äntligen blivit klar med Stieg Larssons sista bok och nu har jag funderingar på att bli redaktör på något bokförlag. Jag är fena på att hitta upprepningar, eftersom upprepningar är av ondo. Larsson upprepar sig hela tiden. Som t ex att så fort någon skulle knoppa in, så blev de som ljus. Ofta slocknade Mikael som ett utblåst ljus och ibland somnade han som ett utblåst ljus. Hur det nu går till när ljus somnar?


Nu låter det som Maken slocknat som ett utblåst ljus. Han är allt lite klen och ämlig av sig.


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Undrar om det var maten från utekvällen eller någo stillsammare. Hoppas det går över snabbt så det inte är någon ilsken matsmitta! Annars håller jag med dig, ingen idé med åtgärder förrän man börjar befara vätskebrist. Immodium är ju bara hemskt!

2008-07-06 @ 23:09:40
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Jag misstänker skarpt de giftiga barnbarnen. Ett av dem kräktes dagen innan.

2008-07-07 @ 10:09:59
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0