Dagdrömmar

Idag drabbades jag hårt av Den Stora Avundsjukan. Det var vid lunchbesöket på Ica-globen då jag tjuvlyssnade på en konversation i väntan på min tur vid delidisken.


- Så du går på semester på fredag?

- Ja, och det ska bli sååå skönt!

- Har ni några speciella planer?

- Först ska vi stanna några dagar i Genève hos Peters kusin. Sen blir det Chamonix resten av tiden.

- Chamonix? Vad gör man där på sommaren?

- Är du dum, eller? Det är faktiskt fler som besöker Mont Blanc under sommarsäsongen än vintertid. Har du hört talas om vandring och cykling? Såna aktiviteter gör sig bäst när det är barmark.


Nej, det där sista var mitt spontana svar inne i huvudet. I själva verket svarade hon vänligt

- Vi har med oss våra cyklar, så det blir både vandring och lite mountain bike.


Åh, vad jag skulle vilja dra iväg med cykel och kängor. Det är så tomt, så tomt i min korridor och spam är snudd på de enda mejl som ramlar in. Flera med den underliga rubriken "We caught you naked in the shower Victoria Sannberg". Jag skulle bli väldigt förvånad om någon kom på mig med kläder i duschen. Och dessutom har jag lite långtråkigt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0