Gud gjorde ej ruttna små äpplen

Men ibland undrar man. Flyt och oflyt kommer i skov på något sätt. Just nu känns det som jag har riktigt oflyt, så till den milda grad att jag inte ens uppskattar när jag har tur. Igår t ex behövde jag inte betala för lunchen, men blev jag gladare för det?


På Ica-globen låter man slumpen avgöra vem som ska vara dagens gratiskund. Plötsligt tutar det och en saftblandare börjar blinka över en kassa. Den kund som just då expedieras i den larmande kassan behöver inte betala för sina varor. Igår var jag den kunden. Men inte blev jag så mycket gladare för det.


Hela konceptet känns fel. Slumpen slår av någon anledning till just i lunchtid och nio gånger av tio är det kunder i snabbkassan som saluteras. Där vann jag 47:50 och stod och grämde mig över att jag inte följt min första ingivelse att passa på att handla middagsmaten. Men då skulle jag å andra sidan inte ha platsat i snabbkassan.


Jag fick min cykel igår och cyklade nöjt hemåt, men märkte snart att kedjan inte gled så där smidigt över till nästa drev när jag växlade. Inte hade jag heller en tanke på att testa låset på affären. Det var ett misstag för cykeln gick inte att låsa. Nyckeln ser lite lätt böjd ut. Maken är en hejare på lås så jag överlåter utvärderingen till honom.


De senaste dagarna har jag brottats med kunden Diarré & Förstoppning AB. Han är motsatsen till Ketchupkunden, våra vanliga samarbetspartner, och har jagat mig med blåslampa för att få en ändring till stånd. Nu när jag gjort om efter hans önskemål, skiter han fullständigt i resultatet. Det är tacken för att man gör sig till.


Så, nu var det slut på dagens gnäll. Nu ska jag jobba på rätt mental inställning. Jag vill för allt i världen inte sticka ut som tillvarons gnälliga ruttna äpple.


Kommentarer
Postat av: Astronauten

Vilken fin blogg du har! :)

2008-07-17 @ 21:35:19
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: Inga M

Skojar Du om detta med tillfällig gratiskund på ICA? Det låter ju inte riktigt sant! Har aldrig sett eller hört talas om något liknande.

2008-07-18 @ 09:09:48
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

inga; nej, jag skojar inte. Det är dagens sanning. Kolla här längst ner på sidan:

http://www.ica.se/FrontServlet?state=butikssida&s=butiker&urlnamn=globen&frm=1

2008-07-18 @ 10:15:10
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0