Hjulen är stulen

Aldrig får man vara riktigt glad. Svärdottern ringde och ställde in min dagishämtning eftersom hon fick sluta tidigare och jag ringde Maken för att höra om vi skulle göra något spontant. Gå ut och äta eller nått?

- Cykla hem du bara, så funderar jag ut något, sa han.


Men när jag kom ut till cykelstället, var det tomt så när som på en cykel. Och det var inte min. Någon/några hade lagt rabarber på min så gott som nya cykel med skivbromsar. Så jag fick gå hem. Det var ett mycket sorgligt återtåg och lusten för spontaniteter la sig platt.


Det jobbiga är att jag verkligen behöver en cykel. Att gå till barnbarnen tar minst tre gånger så lång tid, så nästa vecka när det är dags för tidig lämning får jag gå upp 4:30. Och en ny cykel värd namnet snyter man inte ur näsan.


Sen är det all pappersexercis för att få ut några kulor på försäkringen. Faktum är att det första gången jag får en cykel stulen, så jag har inte koll på vad som krävs, hur man beräknar värdeminskningen, självrisk, om man måste göra en polisanmälan m m. Det blir en uppgift för morgondagen.


Kommentarer
Postat av: Nina

kikar in och lämnar några tass avtryck :D

2008-07-15 @ 18:23:58
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: SolSkuggan

Tänk att man inte kan få ha sina grejer ifred så fräckt att bara så där ta nåt från en annan..

Inte kul alls och arla morgnar blir det nu.

Dottern blev av med sin relativt nya cykel för några år sen och har inte köpt nån ny än de är ju inte precis billiga och hon får lov att priotera annat.

Hoppas nu inte försäkringsbolaget ska fåna sig så länge nu.

Kram på dig och ha det gott.

2008-07-15 @ 22:36:17
URL: http://solskuggan.blogg.se/
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Så enkelt en del gör det för sig. Det är bara att ta första bästa cykel. Vi har just fått köpa ut en jättefin flickcykel hos polisen, som vi hittade för ganska länge sedan. Den blev vår för 240 kr men stackars den som blev av med den. Där vi bor går det inte bussar så ofta och då "lånar" en del första bästa cykel och sen slängs den i dikesrenen. Kan du inte kontakta polisstationen och efterlysa din cykel? Kanske någon ärlig person lämnat in den. Eller kanske gå på polisens cykelauktion och köpa en.

2008-07-16 @ 07:31:49
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se/
Postat av: Inga M

Nej va tråkigt!! Att det ska vara så här! Förstår om det känns trist. Man blir liksom lessen också och så arg förstås.



Håller med frg och hoppas att det inte ska krångla med försäkringsbolaget utan Du kan få en ny cykel snart. Kanske kan Du skaffa något tillfälligt genom Blocket eller lågprisannons, för Du behöver ju verkligen cykel. Om jag hade bott i Stockholm kunde Du ha lånat min ett tag. Jag lattjar runt på den och njuter men behöver den ju egentligen inte.



Hoppas det löser sig på något vis!

2008-07-16 @ 08:07:55
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Annela

Så svinaktigt gjort! Jag förstår att du är förb...och så mycket arbete man får bara för detta. Polisanmälan, försäkringsbolag, självrisk, hitta ny cykel... Maken har fått sin cykel stulen flera gånger och så dum man känner sig när man kommer ut och ska hem och...nej..var är min cykel?...ställde jag den inte här?...

skit...skit...skit...

Jag hoppas en ny dimper ner i ditt cykelställ...NU!

2008-07-16 @ 11:35:30
URL: http://www.annelas.blogspot.com
Postat av: frktjatlund

solskuggan; cykelstölder är ett av de vanligaste brott, så jag har många olycksbröder.



nicoline; jag har onekligen haft tur, som klarat mid från att bli av med cykeln förut. Men nu var det min som var första bästa.



inga; tack för erbjudandet om lån.

Ja visst, blir man sur över hur lättvindigt andra ser på äganderätten.



annela; min första tanke var: Cyklade jag inte till jobbet i morse? trots att jag stod med cykelhjälmen i handen.

2008-07-16 @ 14:52:49
URL: http://frktjatlund.blogg.se/
Postat av: Tobiasebba

I like the site. Shame about the problems with the guestbook.

2010-04-22 @ 14:25:08
URL: http://tobiasebba.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0