Kantrad

Det måste något fel med min hormonproduktion. Motion ska, enligt expertisen, frigöra gladhormonet endorfin. Men inte blir jag gladare av fysisk ansträngning. Nej, jag blir ilsken och min misstanke är att cykling i uppförsbacke frigör testosteron.


Idag t ex sparkade jag ikull en stor, röd Kronancykel efter att ha betvingat värsta bautabacken på vägen till jobbet. Varför? Jo, vid vår arbetsplats finns det en radda med cykelställ under tak, men den korkade ägaren till den röda cykeln hade ställt sitt fordon så han blockerade hela infarten till parkeringen. Då brast bara något inom mig.


Lektion nr 1

Kom ihåg Kants kategoriska imperativ!
Om alla gjorde som du, hur skulle världen då se ut? Blockerade cykelställ?  Ikullsparkade cyklar?

Och nu när busstrejken verkar vara på gång igen, så kommer antagligen fler vimsiga typer blockera cykelvägar och cykelställ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0