Tillit

Scenen är denna: Klockan är 05:32 och jag står på insidan av porten med min cykel och ska precis vrida om låsvredet och öppna dörren. På trottoaren kommer en man i grådaskig t-tröja, rufsigt hår och med några dagars skäggstubb i ansiktet.


När han får syn på mig tvärstannar han och går fram till porten och tar tag i dörrhandtaget. Då blir jag lite tveksam om jag ska öppna dörren. Ser han inte lite skum ut? Men det känns lite fånigt att bara stå och stirra genom glasrutan, när det är så uppenbart att jag är på väg ut så jag fullföljer vridandet på låsvredet.


- Och vad vill du? frågar jag och jag misstänker att tonen var lite oförskämd.

- Hjälpa dig med porten, förstås. Det är ju lite krångligt att få med sig en cykel ut.


Skäms på mig. Här kommer en morgontidig gentleman strosande och jag tror genast att människan har skumma avsikter.


Kommentarer
Postat av: fd YK

:D

2008-07-25 @ 22:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0