Turer

Det har varit lite turer fram och tillbaka i projekt Ny Digitalkamera. Svärsonen beställde snällt en till mig genom sitt jobb. Anställda på företaget har rätt till två personalköp per år och han hade bara planer på ett eget köp. Men så dök lillebror upp. Han ska på volontärarbete i Kongo och undrade om storebror kunde rekommendera någon behändig kameramodell. Jodå, det kunde han och självklart trumfar en afrikavistelse över mina högst allmänna önskemål.


I nästa kapitel bestämde sig Svärsonen för att avstå från ett eget köp och låta mig få min lilla ögonblicksfångare och då kom beslutspunkten "vilken väska" upp på dagordningen. Den punkten tog Maken varpå han får följande svar från Petra på Kundtjänst:


Ledsen att säga men den väskan är så ful så du får inte köpa den =)
Vanliga läderväskan eller väskan som man kan bada med går fint!

Med vänliga hälsningar / Mit freundlichen Grüßen


Och lydig som han är så beställer Maken båda modellerna. Vem kan motstå tysk vänlighet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0