Fullständig redogörelse

Jag har hostat och hostat så till den milda grad att magmusklerna värker. Det lättade något under lördagseftermiddagen så att vi både kunde inta middag på lokal och efter det gå på bio. Barnfria Tvåan med make tog med oss till Bauer, relativt ny restaurang i Götgatsbacken. God, tapasinpirerad meny.


Film på det, Indiana Jones nya. Den får hålla till i de mindre rummen på Filmstaden, Söder. Helt utslagen av Sex and the City, som fyller största salongerna med 99,6 % kvinnor föreställning efter föreställning. En slutade precis när vi stod i toakön och raden fylldes på av en massa fnissande uppklädda damer, som vinglade runt på skyhöga klackar.


Indy får också klart godkänt även om det känns lite som Harrison Ford passerat bäst-före-datum för actionrullar. Däremot föll jag pladask för ryska Cate Blanchett.


Söndagen tillbringade vi i spenaten. Ettans spenat. Han och frun lånade Treans barn under helgen och vi hängde på och inspekterade ägorna. Bastun, en fristående friggebod med riktigt vedeldat finskt aggregat, är klar. Avloppet draget, men inte påkopplat och tillbyggnaden för nya badrummet uppreglad. Det går framåt med andra ord.


Spanien vann EM och det är både Maken och jag glada för. Inte för att Maken bryr sig det minsta om vilka som vinner eller försvinner. Hans glädje består mest i att det äntligen är slut på fotbollen och han återigen blir ägare till fjärrkontrollen. Jag för att känsla vann över effektivitet.


Sen retar jag mig på dessa kalenderbitare till sportkommentatorer. Varför hela tiden dra upp en massa statistik från anno dazumal? Tidsåldrar när dagens spelare inte ens var födda. Det kan knappast vara relevant.


Två dn-favoriter lägger tydligen av; Lars Epstein och Martin Stugart. Där blev dn lite tristare, tycker jag.


(personligt länkrekord i ett och samma inlägg?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0