Näsvis

Ännu ett forskningsresultat, som jag ställer mig frågande till. Speciellt när man kommer med djupsinnigheter som: "Personer som lider av social fobi har mycket svårt att umgås med andra."


Ett annat skäl är att jag forskat personligen i ämnet. Under tre perioder var jag oxytocinjunkie och sprejade preparatet upp i båda näsborrarna, säkert fem-sex gånger per dag. Men inte märkte jag minsta skillnad i min sociala kompetens. Jag var lika reserverad, då som nu. Nästan ännu mer. För vem känner för utåtriktade aktiviteter när brösten rinner?


Orsaken till att jag blev ordinerad hormonpreparatet, var just för att lättare på igång amningen. Och en liten undran i sammanhanget: Hur påverkas män av ett hormon, som normalt avsöndras vi förlossning och amning? Gröt i huvudet?


Kommentarer
Postat av: Inga M

Intressant aspekt av detta! Gubbarna kanske blir riktigt bra, barnavårdande, shoppande, skvallriga, diplomatiska, ickevåldsentusiaster och sist men inte minst, välja hemmet före karriären. Då får alla kvinnor en chans äntligen! Borde testas!

2008-06-27 @ 09:42:55
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: -.-

Snarare det jag har hört så får man detta medlet utsöndrad vid samlag och dylikt. Så varför skulle det inte hjälpa och vilken skada kan det göra om det inte e beroendeframkallande och ger inga biverkningar. Bara och testa och se om det funkar.. Värsta det kan göra är att plånboken ger vika.....(enligt dom som har varit försöks personer)

2008-06-28 @ 00:10:04
Postat av: frktjatlund

inga; absolut! Även om jag tycker att män redan är både skvallriga och gärna shoppar. Men det är utifrån min ringa erfarenhet.



-.-; det här med samlag gör mig lite betänksam. Folk kanske blir röksugna av preparatet.

2008-06-30 @ 10:55:31
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0