Erkänn

Dagens stora fråga är vem eller vilka i detta land som klämmer i sig mina 15 kilo godis? OK, det kanske är fråga om 14,5. Jag är lite svag för engelsk kola så jag köpte en låda av rumsgrannen förra året eftersom han understöder sonens fotbollslag genom att kursa godis på jobbet.


Och alla andra saker som jag aldrig petar i mig. Vilka stackare är det som får i sig alla bullar, småkakor och all öl och starksprit? Några måste vara väldigt hyperaktiva och/eller berusade för att statistiken ska gå ihop sig.


Men å andra sidan rapporterar morgontidningen om att var femte kvinna inte dyker upp på gynmottagningen när de blir kallade till cellprov. Där erkänner jag direkt: Jag är den där femte kvinnan. Inte kom jag när man kallade mig i oktober 2007.


Det är lite gruvfaktor över den typen av besök. "Det är bara att slappna av", försöker sköterskan med. I helsicke heller! En gång blev jag så illa nypen av ett cellprov att blodvite uppstod. Så den luringen går jag inte på.


En annan orsak är själva bokningen. Den är lite luddigt formulerad. "Du är välkommen då och då. Men om det inte passar så kan du komma när som helst" och eftersom Förhalare är mitt mellannamn, så har när som helst ännu inte infunnit sig.

Men nu är det jag som skärper mig och förbättrar siffrorna. Inte på godisfronten, men när man nu erbjuder cellprover så är det på sin plats att donera några till vetenskapen. Med förbehållet att få behålla de grå.


Kommentarer
Postat av: Fia

Jag är också den femte kvinnan! Jag fick en kallelse till nov 2007, och den har jag fullständigt förträngt. Jag har kallelsen kvar, för det står att den gäller i ett år, så jag tänker att jag rätt som det är ska boka en ny tid. Vilket jag hela tiden skjuter upp.

2008-03-19 @ 21:38:07
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Annaa M

Det är jag som dricker upp ölen! Det är mina barn som äter upp godiset, Pojken flera andelar. Jag går dessutom på alla provtagningar jag kallas till trots att jag varit med om blodvite av mer omfattande slag("så här brukar det verkligen inte bli!"). Jag har ingen lust att ta över dina provtagningar, men jag kan hinka några liter pilsner till och Pojken kan lätt ta över några andelar godis till, just nu säljer de snitsigt utvikbra påsklådor med choklad på lokala Vi-butiken. Jag tror jag har ett par intressenter för starkspriten också.

2008-03-19 @ 22:42:43
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: Tove

Det är helt klart jag som står för all kak-konsumtion! Känner mig dock inte skyldig till någon annan anklagelse.

2008-03-20 @ 07:52:07
URL: http://mamabootylicious.wordpress.com
Postat av: frktjatlund

fia; dylika bokningar är väldigt lättförträngda.

annnaa; I gengäld dricker jag säkert upp en del av ditt och andras vin. Och äter mer än min andel av lax och kyckling.

tove; Men jag ser en massa kakköpare i affärerna. Är de på väg hem till dig?

2008-03-20 @ 16:53:18
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Gyn.. Hmmm där är jag rent hopplös. Dottern skulle boka om en tid via telefon nu i veckan. Hon hade blivit kallad.. Under deras samtal säger jag högt och indigerat så sköterskan hör...Jag har minsann inte blivit kallad de senaste 15 åren! Då frågar sköterskan min dotter om mina födelsedata.. Vänligt svarar hon efter en minut. Din mor blev kallad senast 2005. Okey då, förträngning när den är som värst. Dottern får frågan om jag vill komma på 14 dar. Aldrig svarar jag..
Godis äter jag sällan eller aldrig. Det trodde jag inte för 10-15 år sen. Vin smakar ypperligt och ölen likaså särskilt det tyska Faust. Starkspriten nja.. Fast en whiskypinne nån enstaka gång tackar jag inte nej till..
Bullarna fick jag nog av under bageritiden..
Ha en riktigt riktigt skön påsk bästa du. Ingen av oss är ju säskilt kramvänliga men jag tänkte att det kanske börjar bli dags igen;)

2008-03-20 @ 19:39:37
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Inga M

Provtagningar får man väl vara tacksam inte görs på de små grå.Det skulle ju fort kunna leda till amputation av nämnda kroppsdel här misstänker jag.

När det gäller den andra provtagningen så är jag sååååå plikttrogen. Genomled till och med en bonusvariant igår. Får se om den leder till upprättande av nytt testamente eller inte. :-))

När det gäller godis så anmäler jag mig direkt som uppätare av ett antal andras kvot. Just nu har jag tvingats gömma påskgodiset som inköpts till eventuellt besökande påskkärringar. Om jag inte gömmer det så äter jag upp det själv på nolltid och kärringarna får gå tomhänta från detta hus.

Så här ärlig har jag inte varit på länge! Håll till godo och
GLAD PÅSK!

2008-03-20 @ 23:48:45
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: frktjatlund

solskuggan; på Facebook kan man fira med virituell champagne. Vi får väl köra med virituella kramar. Det kanske går bättre. Så kram på dig!

inga; så du är en tvärtomare. Tur för provtagarna och Karamellkungen att ni finns.

2008-03-21 @ 14:04:18
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0