Vädervärdigt

image348Hemma på min gata i stan är det grått och trist. Jag blev genomsur på hemvägen och jag hoppas verkligen att kappan hinner torka till imorgon.


Regnet gör smutsränder på fönstren och Hornsgatan ligger fortfarande i toppen av skamlistan över de mest förorenade gatorna i Europa. Nu vajar det vita lakan från många fönster på fasaden tvärs över. En protest mot politikerna, som inte gör något åt saken.


Men vad har politikerna lovat? De som ansvarar för trafiken har definitivt inte lovat att göra något, som skulle minska utsläppen. Nej, de prioriterar framkomlighet. Och det var så majoriteten av söderborna röstade.


Sen tycker jag att man gör lätt för sig med att offra ett lakan och tycka att det är andra som ska agera. Jag undrar hur lakansflaggarna ställer sig till att göra personliga inskränkningar i miljöförbättrande syfte. Som att avstå från bilen och åka kommunalt t ex.


Kommentarer
Postat av: Eivindtine

i love this site keep it up is nice and good keep it up is nivce and good

2009-06-25 @ 07:57:28
URL: http://eivindtine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0