Då - nu - sen

För 30 år sedan

1978 var ett år då det hände massor i mitt liv. Då var jag mammaledig på deltid med Trean. Vi hade startat vår städfirma och jag höll på att ta körkort. Jag kanske t o m hade klarat teoriprovet och uppkörningen, för det var någon gång i maj månad, som jag klarade lappen.


För 15 år sedan

Då hade vi bott i ett år där vi bor nu. Faktum är att vi inte bott så länge i någon annan lägenhet än den här på Hornsgatan. Trean gick första gången första året på gymnasiet. Eller så hade han redan gett upp. Han gick faktiskt tre år på gymnasiet. Nej, det är inte riktigt sant. Man kan säga att han gick delar av första året tre gånger.


För 10 år sedan

Värsta kaoset hemma förmodar jag. Åren runt 1998 var hemska och jag förpassar den perioden till Glömskans Dalar. Men på jobbet gick det bra. Jag flydde dit och fick jobbet som programmerare. Så här dags hade jag jobbat halvannan månad på den nya tjänsten och var fortfarande skraj att jag inte skulle klara av uppgifterna.


För 5 år sedan

Jag flyttstädade när Trean flyttade med familjen till nya lägenheten i Stureby. Kök och badrum brukar falla på min lott. Man kan säga att spisar och kylskåp är min specialitet; jag vet precis vad som går att ta loss och hur man angriper föremålen på bästa sätt.


För 3 år sedan

Majsemester är en tradition och vi öluffade i Grekland och for runt på hyrda moppar. Bästa strandhugget var nog Patmos.


För 1 år sedan

Jag tar bloggen till hjälp och ser att vi avvek från semestertraditionen med ledighet i maj. Bara en liten tur med Ålandsbåten.


För 3 månader sedan

Jag gottade mig åt reseminnen från Vietnam och trodde fortfarande att allt var ganska lugnt. Bara lite gnäll över hur usel com.hem var som bredbandsleverantör och andra oväsentligheter.


För 1 månad sedan

Vi ägnade oss åt tunga saker, som att planera begravningen, sova över hos Svärdottern och hanka oss fram så gott det gick.


Igår

Jobbade och sen bortbjuden på pity-party-middag.


Idag

Gick med Noa till skolan, jobbade och tog bussen hem. Jag skyller på regn och huvudvärk.


Imorgon

Sista dagen kroppsligen närvarande på jobbet; sen blir det semester av.


Om ett år

Jag är för matt för några revolutionerande planer för framtiden och är nöjd om alla lever och har hälsan.


Kommentarer
Postat av: Helena

Ett helt liv... tur är det väl att man inte kan se in i framtiden. Kommer ihåg skoluppsatserna vi skrev "vad gör du om xx år" drömmarna har med åren blivit tamare. Numera är det precis som du säger man önskar att nära och kära får leva och vara friska.

2008-05-15 @ 21:32:20
URL: http://skogsmyrans.blogg.se/
Postat av: Helena

Glömde ju önska er en härlig semester!

2008-05-15 @ 21:33:46
URL: http://skogsmyrans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0