Elegi

På något sätt påminner sorg om klimakteriebesvär. Folk frågar hur det är och man svarar att det är ganska OK. För det känns så precis när de frågar. Men så är det något som får den där sorgesamma, vemodiga känslan att välla in över en. Ungefär som en blodvallning eller svettattack, fast mycket jobbigare.


Det behöver bara vara en pappa i parken som skojar och busar med sina barn. Eller någon som skrattar högljutt rakt ut. Eller någon i byggjobbarkläder. Eller någon med rött skägg och en snusputande överläpp.


Svärdotterns långhelg med brorsan blev kort. Han fick en köpare på sin lägenhet och inflyttningsplanerna till Lillasyster rullar på, så det är mycket praktiskt att ordna som går före ledighet.


Konsekvensen blev att vi fick rå om barnbarnen och drev runt på några av Söders lekparker. Barnen brottades ett tag med Ann Söderlunds barn, som var i parken vid Katarina brandstation under uppsikt av en lat, avspänd alternativt kallsinnig barnvakt.


Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Så fint att begravningen blev som ni ville ha den. Ett ljust och innerligt minne att ta fram ibland och bara finnas till i. Jag beundrar verkligen att ni stod på er och genomförde allt som ni själva ville ha det. Inte många tänker på att man faktiskt kan ordna det mesta själva.

Jo nog är det väl just så.. Att det är de där små detaljerna händelserna som skakar om oss och så starkt påminner oss om den vi mist.

Jag är fortfarande så enormt glad att just ni finns där som stöd och hjälp för 3:ans familj. Vilken trygghet för My och Noa att ni finns och bryr er om.

Kram bästa fröken tjatis.

2008-05-03 @ 21:17:17
Postat av: SolSkuggan

Förresten..Jag gjorde också den där stadstesten som du skrev om i ett tidigare inlägg.

Min stad blev också Dublin. Varför då om jag får undra..

2008-05-03 @ 21:21:16
Postat av: Inga M

Du skriver mycket om söders parker och hur barn leker där. Jag undrar om mina barnbarn kommer att leka där någon gång.





Stockholmssonen har just sålt sin lägenhet på Kungsholmen och nästa stopp lär ska bli söder tillsammans med flickvän. Han gillar söder, har bott där förut. Det blir mellanlandning först i hyreslägenhet bakom kulturhuset något år eller så. Undrar vilket hotell som ligger närmast där? Nu kan vi ju inte bo på Amaranten längre.

2008-05-04 @ 00:17:07
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

solskuggan; ja, det är konstigt vilka detaljer hjärnan kommer ihåg. Gångstil, gester, sätt att uttrycka sig.



inga; det enda hotell jag känner till på Söer är Clarion. I city tror jag att det finns mycket att välja på.

2008-05-04 @ 19:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0