Svårigheter

Min stackars rumsgranne fick kasta sig iväg från jobbet idag. Han fick ett telefonsamtal från Uppsala Akademiska om att hans son var på väg med helikopter till Karolinska. Det hade uppstått komplikationer under behandlingen av hjärntumören och grabben hade fått krampanfall. De har det inte lätt.


Imorse, när jag följde Noa till skolan sa han plötsligt:

- Visste du att Nordman har knarkat och suttit i fängelse?

- Ja, det har jag läst om.

- Vad konstigt att han fick vara med i Melodifestivalen fast han har knarkat.


Att han suttit i fängelse var inte lika graverande, tydligen. Jag berättade att jag knyckte tuggummi och åkte fast när jag gick i skolan, men jag har fått "vara med" på allt möjligt ändå. Och att de flesta har gjort mer eller mindre dumma saker någon gång och att alla kan bättra sig.

Svärdottern har inte velat berätta det vi tror är orsaken till Treans frånfälle. Dels för att vi inte vet säkert och dels för att hon är orolig att dagis- och skolpersonal ska behandla dem annorlunda. Jag förstår henne på sätt och vis men det kan nog ge komplikationer.


Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Så klokt av Svärdottern att inte låta sätta etikett på sina små barn och att de får ha sin egen bild av sin pappa.

2008-05-08 @ 22:52:49
Postat av: frktjatlund

Ja, för dem är han en hjälte som busade och röjde med dem in i det sista.

2008-05-09 @ 09:20:50
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0