En dag utan Unix är en bortkastad dag

Här tar en engelsk tekniksajt fram en 10-i-topplista över datanördar och glömmer de viktigaste.


Jag blir bara såå besviken. Här sätter man Linus-Linux högst upp. Har man alldeles glömt varifrån hela Linuxidén kom? Thorvalds må vara hur duktig som helst, men varför nämns inte mina husgudar Ken Thompson och Dennis Ritchie, någonstans? De som skapade förlagan till Linux. Deras vackra verk, Unixoperativet och C-kod, har jag nytta av dagligen.


Ja, de hjälper mig att få mat på bordet, lite vin, som gläder människans hjärta, någonstans att sova och en och annan resa till främmande land.


Jag får trösta mig med


$ grep C2H5OH *.* 2>/dev/null


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är okunnig när det gäller datasystem, men C2H5OH är bekant. Absolut!:)

2008-11-13 @ 20:35:00
Postat av: Anonym

Det var jag som skrev kommentaren här ovanför, men namnet försvann vid publiceringen. Jäkla blogg.se!

2008-11-13 @ 20:36:17
Postat av: frktjatlund

unixkommandot betyder ungefär "Leta efter alkohol överallt och stoppa alla eventuella felmeddelanden i den virituella papperskorgen".

2008-11-14 @ 07:47:59
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0