Ett program om dagen håller chefen på avstånd

Nu har jag fixat en beställning av ett program, som skapar två listor och skriver ut dem prick kl 05:03 varje bankdag. Alltid något när man är snuvig och dan.


På hemvägen tänkte jag passera några mössavdelningar, trots att jag inte är någon mössmänniska. Vi som var barn i stan på 1960-talet är inte det, eftersom vi hellre led för vår skönhet och kan konsten att frysa. Men nu har jag förstått att en stickad basker är vinterns självklara huvudbonad. Fråga mig inte hur jag vet det, mer än att Tvåan köpte en förra veckan.


(Hädanefter tänker jag använda rubriken På Tapeten för saker som Maken springer på i sin yrkesutövning.)


På Tapeten

I dagens mejlskörd kom detta meddelande till portisexpeditionen:

  Hej!
Vi behöver inte använda festlokalen på nyårsafton. Det blir inget bröllop för vi har gjort slut.

/Cissi

Kommentarer
Postat av: Gubben

Ha ha! Härligt med sådan framförhållning :)

2008-11-03 @ 16:28:12
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Ninna

När vi var i Stockholm förra helgen upptäckte jag att massor av kvinnor i olika åldrar bar basker. Tydligen "inne" som du skriver.

2008-11-03 @ 18:24:54
Postat av: frktjatlund

gubben; ja, men man får vara glad att de inte gjorde slut på annandan.



ninna; det är väl så det går till; man ser en massa folk på stan med likartade plagg. Men hur kommer det sig att alla som köper nytt, köper ungefär samma saker?

2008-11-03 @ 20:08:08
URL: http://frktjatlund.blogg.se/
Postat av: Mia

Bra att de kom underfund med innan bröllopet, även om det verkar vara i "11:e timmen".... s

2008-11-08 @ 14:39:52
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0