Idag stör jag mig på

Förenklingar

Någon eller några verkar tro att barn är dummare idag än för 50 år sedan. Så måste det vara eftersom man ändrar texter i sånger och barnramsor. Ta t ex sångleken "Huvud skuldra knä och tå, knä och tå". Där har man helt fräckt bytt ut skuldra mot axlar. Rena helgerånet!


Inte nog med att man tar bort skuldran, man blandar plötsligt in pluralis bland singlarna med att ta axlar istället. Tror man att barnen inte förstår vad skuldra är? Är inte själva vitsen med att lära sig ramsor och sånger, just att det ska utöka ordförrådet.


Kändisbloggare

Snart sagt varenda känsdis bloggar nuförtiden. Det verkar nästan vara ett måste. Eller ett sätt att göra reklam. Till och med Sagt-och-gjort-Kattis har en blogg har jag upptäckt. Och med ful layout, dessutom.


Uppdaterad: Jag är nog helt ute och cyklar. Det kryllar kanske av Kattis Ahlstömmar i Sverige.
Uppdaterad igen: Nej det är nog hon, trots allt.

Ulf Lundell

Honom retade jag mig på redan igår. Intervjun i DN bekräftar hans konstiga inställning till fansen. Det är inte bara Pölsa och hans kompisar, som han varit oförskämd mot. Nej, Lundell sätter en ära i att läxa upp sin trognaste publik. Han har t o m gjort en låt riktad till "Pojkarna längst fram".


Nu väntar jag bara på att Ulf Lundell börjar blogga och då ska jag kommentera första inlägget. Lägg ner skiten inklusive avskedskonserter och skaffa dig ett liv. Ett riktigt liv.


Kommentarer
Postat av: FruH

Axlarna var redan utbytta för 30 år sen när jag var liten :D

2008-11-17 @ 10:48:13
Postat av: frktjatlund

Är jag så efter min tid?

2008-11-17 @ 11:13:43
URL: http://frktjatlund.blogg.se/
Postat av: Gubben

Kors! Här är det bäst att kasta in hatten först - kommer den inte ut så kanske an vågar lämna en liten kommentar :O

Tala om när du inte är arg längre :)

2008-11-17 @ 15:22:23
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Moster Mjölgumpa

Nämen, jag var i Köpenhamn på en Lundellkonsert i förgår. Förlåt mig, men jag tyckte att den var alldeles underbar...

2008-11-17 @ 19:24:01
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com
Postat av: frktjatlund

gubben; Kom an du bara. Jag är på bättre humör nu.



mjölgumpa; grattis, men du kanske inte ingår i kategorin "pojkarna längst fram"

2008-11-17 @ 21:51:44
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0