Kaos är granne med Gudrun

Och Gudrun är min granne. Det kostar att vara så slarvig, som jag. Både pengar och anspänning. Nej, ticnet har inte min bokning på Disneyprinsessorna, så det var bara att göra en ny bokning. Och kanske betalar jag biljetterna två gånger. Enligt min oordning gör jag det, men ticnet hävdar motsatsen.


Jag tar det som läropengar, trots att jag vet att jag aldrig lär mig. Det enda jag kan glädja mig åt är att gång nummer två blev det billigare. Ica-kort ger rabatt, men inte till den föreställning vi först hade tänkt.


Dagens ordspaning - spretig

Låtvalet i veckans idol är t ex spretigt enligt Aftonbladet. En massa bloggar är spretiga. En del bloggare ber t o m om ursäkt för det.


Vad är ett spretigt låtval? Drar sångerna åt varsitt håll? Betyder det att låtarna är väldigt olika? Kan en spretig blogg handla om vad som helst? Är det något negativt, som man måste be om ursäkt för.


I den betydelsen är min blogg extremt spretig, men det tänker jag inte be det minsta om ursäkt för. Jag håller spretighetens fana högt! Och tänker fortsätta att skriva om det som faller mig in. Både högt och lågt, stort som smått. Mest lågt och smått, förresten.


Kommentarer
Postat av: Helena

Men syns det inte på ditt ticnetkonto?



Jag tycker man får lov att vara lite spretig

för att synas och höras annars är det någon

annan som spretar mer.

2008-11-19 @ 21:54:49
URL: http://skogsmyrans.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Mitt ticnetkonto gapar tomt och nästan lika tomt är mitt bankkonto.

2008-11-19 @ 22:31:31
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0