Matador

När man inte ens i goda tider lyckas med att göra klipp då får man glädja åt mindre fynd. Som det här t ex. Prima purjo med extra mycket användbart och väldigt lite blast.



Igår gjorde jag ett annat klipp; en bit grevéost. En halvmåneformad mittbit lagrad ost utan oätliga vaxkanter. Ja, jag är glad för det lilla.


Och visst, Inga, vi tar inte ut någon glädje i förskott när det gäller lägenhetsaffärer. De som budat på Svärdotterns lägenhet, har backat på sina utfästelser nu när de är ensamma om att vilja köpa. De står fast vid priset, men vill inte betala något för dubbla boendekostnaden. Dessutom vill de skjuta fram överlåtelsen till 1 maj.


Rent konkret betyder det en prutning på 50 000 kr. Men jag förstår dem; det är ju köparnas marknad. Och det blir en rejäl vinst ändå. Men då gäller det att de verkligen skriver på kontraktet på måndag.


Kommentarer
Postat av: Rutan

Precis den där grevéglädjen har jag också känt ibland! Man måste bara skära med kniv då.

2008-11-15 @ 21:36:07
URL: http://rutan.blogg.se/
Postat av: Helena

Min jobbarkompis var ensam med sitt bud på ett litet hus en hel vecka så kom en budgivare till och priset steg med 25% från utgångspriset. Så glädjas i förskott är en bra idé annars kanske det inte blir någon glädje alls. Han var tvungen att ge upp.

2008-11-16 @ 09:34:55
URL: http://skogsmyrans.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

rutan; Ja, fly mig en greve till. Den gamla är redan slut, eftersom den var så lättskuren.



helena; om det ändå var så väl. Att det kom en budgivare till. Perspektivet blir så annorlunda när man hejar på säljaren.

2008-11-16 @ 16:17:09
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0