Nu är det min tur

Första gången jag

  1. Åt paprika. Ingen aning alls. Måste ha varit i samma veva som jag åt potatis första gången. Paprika har helt enkelt alltid funnits.

  2. Såg på teve. Grannpappan ovanför hade byggt en egen apparat alldeles själv, långt innan vi köpte en egen. Den saknade skal och jag var mer fascinerad av innanmätet än av tv-bilderna. Skulle gissa att året var 1958.

  3. Var på skoldans. Antagligen i skolmatsalen år 1965 och säkerligen var det till tonerna av Mascots, Tages eller Ola & the Janglers. De var flitigt anlitade av vårt elevråd.

  4. Rökte. Alla i familjen utom pappa rökte så ingen märkte när jag började. Huset var så inpyrt ändå. Och inte heller fanns det några argument som bet för att jag skulle sluta. Så jag blossade vidare i fyra år innan jag hamnade i bättre sällskap och slutade.

  5. Lagade mat. Spaghetti och köttsås. Det var den enda maträtt jag kunde laga innan jag flyttade hemifrån.

  6. Använde en dator. Vi köpte en PC 1986 när jag tröttnat på att sköta bokföring och fakturering för hand. På den tiden drev vi ett städföretag och jag tog på mig andra småföretags administration under firmanamnet Sannbergs Sifferservice.

  7. Fick stipendium. När jag gick i sexan var jag tokig i knyppling. Ett udda intresse, som min slöjdlärare premierade i form av en bok i ämnet.

  8. Flög. Från Bulltofta till Gatwick 1966. Målet var Hastings där kompisen och jag levde rövare under etiketten "Språkresa". Beachpartyt i Rye, det var grejer det!

  9. Var kär. I Ola, ett år äldre. Men när han orerat ett tag om kåpor och jag förstod att det var (bh)kupor han åsnyftade tappade jag sugen direkt.

  10. Fick barnbarn... Det var Noa med näsan. Ja, den var verkligen stor och det såg alla utom modern, som undrade "Varför kommenterar alla hans näsa? "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0