Giv mig styrka!

Jag är så oändligt glad över att jag inte arbetar på någon helpdesk eller kundtjänst. Kunder är per definition korkade och i telefon förstärks deras dumhet. Ibland tvingas jag ändå att ge anvisningar till folk som inget begriper. Maken är av den sorten.

Idag hämtade jag Stella på dagis och Maken tog sig an Noa och My. Svärdottern har en laptop med Linuxoperativ. Något fel är det, för den tappar hela tiden kontakten med det trådlösa nätverket. Dessutom är webbläsaren av någon okänd anledning i off lineläge när man startar programmet. Då blir Maken helt ställd och ringer mig och låter väldigt otålig.

Säger jag "klicka på symbolen längst ner i vänstra hörnet" vet han varken skillnaden på höger eller vänster eller upp och ner. När jag med oändligt tålamod till slut får honom att starta ett terminalfönster, blir han lomhörd så att f blir s och service stavas plötsligt servis.

Till slut skriker vi åt varandra och den ene är dummare än den andre. Speciellt jag; "Du jobbar ju sånt här varje dag. Kan du inte förklara, så man begriper?" Efter tolv minuters rådbråkande är nätet tillgänglig och lugnet lägrar sig igen. Puh!

Kommentarer
Postat av: Gubben

Så där är det hos mig också - ibland! Tur att man har barn... :)

2008-10-08 @ 12:32:51
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: L

Mot bättre vetande har jag gått med i ett lag, som ska gå till Berlin, de kostar mig 260 kr för en stegräknare (jag inte behöver). Ack ja!

Alla manliga bankdirektörer borde ha en spik intryckt i en av de vanligtvis 2 förekommande pungkulorna, som ständig ledstjärna och motvikt mot hastigt påkommande infall av girighet.

Linux, vet jag inte mycket om, och inte om samhällsutvecklingen heller. Bonusar - det är fina fisken det! Lite irriterad blir jag över att andra ska spekulera med mina pensionspengar - men vem bryr sig!

2008-10-08 @ 20:15:39
URL: http://latmasksamal.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

gubben; inte bara tur. Även ett visst mått av skicklighet.



L; nej, inte behövs en stegräknare. Man kan ju räkna själv om man har simultanförmåga.



Bara en stilla undran: Var vill du sätt spiken på SEB:s överkucku?

2008-10-09 @ 11:42:40
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0