Mycket rosa blir det

Mina två flickebarnbarn är 5 år och gillar prinsessor, Hello Kitty och rosa. Drömmen vore en Hello Kittyprinsessa tecknad mer åt Disneyhållet, klädd helt i rosa. Svärdottern har svårt att stå emot dotterns rosa önskningar hur opraktiskt det än är och följdriktigt går My omkring och ser smutsig ut. Om så kläderna tvättas varje dag blir de ljusrosa termobyxor aldrig fria från sin leriga ton.


Stella har också en del plagg i rosa och Tvåan brukar lägga fram dagens kläder på hennes säng. En morgon råkade högen bli helrosa och Tvåan sa

- Oj då, jag tror att det blev lite mycket rosa. Stella tog tag i hennes hand.

- Mamma, det är bra.


Annars köper Tvåan gärna kläder till Stella på Polarn & Pyret i samma stil som var högsta mode när hon själv var liten. Jag tyckte att kläderna var för dyra för vår budget och hon var gruvligt avundsjuk på sina kusiner som gick runt i manchesterjackor och tvärrandiga tröjor.


I helgen, när båda flickorna skulle återlämnas till sina hem, bytte de ytterkläder med varandra. Stella tog på sig Mys rosa jacka och mössa och My tog på sig Stella bruna manchesterjacka och röda mössa under fniss och skratt, tills My tittade sig i spegeln och sa

- Fy, vad jag känner mig ful!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0