Det är vår i luften

Tänk bara på alla överkänsliga människor. Jag minns inte om det var SL som började med alldeles egna allergiker, men nu verkar det finnas en världsomspännande sammansvärjning. På varenda flight inkluderar flyvärdinnebaletten en uppmaning:

Tänk på våra allergiker! Med på planet finns det jordnötsallergiker ...


Hur har man lyckats sprida sig så till den milda grad att det åtminstone finns minst en i varje passagerarplan?


Förra veckan dog "allas vår Lennart Svahn". Han var verkligen inte min. Det var inte heller allas vår Arne Domnerus. Det är konstigt hur döden plötsligt gör människor till allmän egendom.


Idag påstår dn:s rubriksättare att jag har soldater i Afghanistan. Det har jag inte. Varken där eller någon annanstans för den delen heller.

Nu ska allas vår fröken Tjatlund gå på Morgonbön.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0