Undertryck

Söndagar suger. Somliga mer än andra. Gårdagen t ex var en riktigt trist dag. Den kändes som en enda lång väntan på att en ny vecka skulle börja. Till och med tv-programmen är trista på söndagar och igår var det värre än någonsin. Inte ens vår egenarrangerade filmfestival fick dagen att lyfta. Men det kanske berodde på filmvalet: Tarantino (alldeles för blodig) och Tali-Ihantala 1944 - Slaget om Finland (ickefilm om fortsättningskriget). Gråare kan det nästan inte bli.


Dn pushar för blodiga filmer. Blodiga på ett annat sätt än Tarantinos. Men jag gillar inte skräckfilmer. Speciellt inte på vampyrtemat, hur hett det än är. Verkligheten är tillräckligt skrämmande och jag försöker undvika folk som suger.


Om jag inte kommer iväg hemifrån före klockan 7, så är jag tvungen att passera två vampyrer. De står i hörnet av Ringvägen-Tantogatan och väntar. Under tiden gör de sitt bästa för att ta upp hela trottoarbredden. Två gråbleka, magerlagda, medelålders kvinnor som suger. Suger intensivt på sina cigarretter i väntan på att Blodbussen ska hämta upp dem.



Jag gillar inte hamsterburar. Speciellt inte lukten. Nu börjar mina jobbskor lukta något åt det hållet. Skorna suger helt enkelt. Suger musten ur fötterna. Så på hemvägen beger jag mig ut på jakt efter ett nytt par. De här ser trevliga ut på bild.

Nu återstår det att testa om de känns lika trevliga, som de ser ut. För det priset (ca 1000 pix) borde de vara sköna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0