En dag i fröken Tjatlunds liv

Jag jobbar baklänges. Ofta blir det så eftersom ingen vet vad de vill ha. Bara ATT de vill ha. Idag skrev jag beskrivningen på Pedofil-projektet. Den där beskrivningen som ska vara själva startskottet till ett projekt. Men eftersom ingen visste vad man ville ha så kom beskrivningen när jag hade resultatet som facit.


Egentligen heter projektet inte Pedofil. Det blev bara så eftersom det handlade om att hantera pdf-filer. Och eftersom man inte visste vad man ville ha, så var det inget egentligt projekt. Snarare en aktivitet. Som födde fram ett program. Och när det gäller mina program, så är det lite mina barn över dem.


Jag vaktar dem svartsjukt och nåde den som kommer med pikar om att de inte uppför sig som de ska. Eller att de tar upp en massa systemresurser. Eller menar att de inte begriper sig på dem. Då blir jag en tiger. En mor tar sina barn i försvar. Även mot bättre vetande.


Det värsta som kan hända är om ett av mina program spårar ur när jag inte är på plats. Då kan det kräva att andra får rycka ut och försöka få min bebis på banan igen. Då vill man inte att andra ska undra "Hur i helvete tänkte hon här?". Det har hänt att jag själv ställt såna frågor när andras barn uppför sig illa.


Den här dagen har jag använt till att förfärdiga en PowerPoint-presentation. Ett bildspel, som visar på hur duktig mitt senaste barn är. Vad det kan göra för sina användare. En stoltare moder finns knappt!


Kommentarer
Postat av: Annela

Roligt att läsa om ditt barn. Men det är lite så över allt som man skapar att man vill att det ska vara perfekt, och ingen ska ta sig rätten att ifrågasätta det. Inför stickat jag ger bort har jag precis samma känslor.

Hoppas verkligen babyn uppför sig :)

2009-02-04 @ 11:59:37
URL: http://annelas.blogspot.com
Postat av: frktjatlund

Än så länge håller sig barnet lugnt. Mest för att Användarna inte fått det presenterat för sig. Alla program funkar jättebra. Om det inte vore för de där Användarna.

2009-02-04 @ 12:15:03
URL: http://frktjatlund.blogg.se/
Postat av: Ninna

Klart man vill försvara sina barn. Känner igen känslan.



Ang pdf-fil: Jag vill spara ett dokument på pdf-fil i min hemdator, men har ej den möjligheten. Känner du till ngt gratisprogram, som är virusfritt att hämta hem?

2009-02-04 @ 21:24:28
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Jag har inte konverterat filer till pdf, bara tvärtom. Men googla på "convert to pdf" och du får en massa förslag. Flera är gratis.

2009-02-05 @ 09:07:10
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0