Hotelldöden

Nej, jag badar inte gärna bastu med kollegor. Inte ens om det bjuds på gratis öl. Så bekväm är jag inte med mig själv i avklätt tillstånd. Jag tar igen mig på rummet istället och blickar ut över sjö och badbrygga.


En gång om året är det användarkonferens och hela avdelningen drar ut till något trevligt slott norr om stan. Det spelar ingen roll hur länge allt rullat felfritt på jobbet, nog kan man ge sig fasen på att det blir problem just när alla är borta.


Precis just idag så försvann fem stora betalningar i cyberrymdens svarta hål. Är jag förvånad eller är jag förvånad? Desperat felsökning under konferensens första timme och vi fiskade upp en halv mille ur Marianergraven och kunde skicka pengarna till rätt mottagare. Visserligen med en dags försening.


Årsmötet är avklarat och jag befriades från min plats i valberedningen. Inte en dag för tidigt. Jag är inte alls bra på att bereda valar, helt enkelt.


Här - vid 18:47-tiden - gjorde jag flera försök att logga in på blogg.se. Utan framgång. Jag blir så in i bomben less på sajten. Att man inte kan få tekniken att fungera. Hur svårt kan det va?


Nu är middagen uppäten, danserna dansade och drinkbiljetterna förbrukade. Återstår bara att bekanta sig med hotellsängen och förtränga ventilationsbruset från luftkonditioneringen.


Kommentarer
Postat av: Fia

Jag skrattade till så jag höll på att få mitt morgonte i vrångstrupen när jag läste det där om att bereda valar. Tack för ett gott morgonskratt!

2009-02-13 @ 07:23:58
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: SolSkuggan

Nej vet du vad inte jag heller. Jag badar över huvud taget aldrig bastu. Våran egen bastu som fanns här redan när vi köpte huset använder vi som förråd till mångas bestörtning.

Marianergraven gömmer en hel del. Hmm tack för tipset.

Vad gäller bereda valar så är vi lika där också. Då är jag bättre på beredningsskålar faktiskt. Fann en lite större skål på reprisen här i stan i nyskick för endast 10:- Perfekt när jag ska göra en större sallad.

Bloggen var kass igår igen.

Ha en bra dag. Här är det svinkallt -26 på morgonen.

2009-02-13 @ 10:02:45
URL: http://solskuggan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0